NOTICIAS

ERRESEINEN GARRANTZIA ONLINEKO EROSKETAN ETA “FAKE REVIEW-EN” PROFILERAZIOAN

Giza pizgarririk boteretsuena soziala eta konparazioa da. Horregatik, erreseinak dituzten webguneek gizakiok dugun joera hau ustiatzen dute. Dagoeneko ezagutzen dugu Amazon eta TripAdvisor marka batzuk egin zituzten berrikuspenen iruzur-eskemen xehetasun asko (bi adibide ezagun bakarrik jartzeagatik). Duela hilabete batzuk, New York Times-en, sare mafiosoei buruzko erreportaje bat irakurri genuen, beren liburuak Goodreads-en argitaratuta zituzten egileei estortsioa egiten zietenei buruzkoa. Amazon bezeroen datu base faltsuak atzematen hasi da. Duela egun batzuk, AppSally eta Rebatest auzitara eraman zituen, eta konpainia bien artean 900.000 kide baino gehiago bildu zituzten, aipamen faltsuak argitaratuz. Gezurrezko aipamen horiek kontratatzen dituzten enpresak kanporatzen ari da. Agerian jartzen du zer dakigun isilpeko sekretua dela. Amazoneko saltzaileak produktuak doan ematen erreseinen truke.

Horrek, ekonomia digitalean eta plataforma horietan, konfiantza sortzea zein zaila den gogorarazten digu, bereziki, “fake” guztia konpontzen ez bada. Kasu horretan, iritzi faltsuak edo «Fake reviews». Ziur 4 izarren eta txarren iritziak bilatuko dituzuela. Baina 5eko asko badaude, eta baita 1eta 2ko asko, susmatu egiten dugu. Kontua da balioen banaketa ikustea, kasu hauetan oso baliagarria baita, bizitzako beste batzuetan bezala. Baina argi dago joera horretatik sufritzen dugula beste batzuek uste dutenagatik. Horregatik, Internet bidezko salmenta-estrategia batean, funtsezkoa da erabiltzaileek eta kontsumitzaileek produktu edo zerbitzu horri buruzko iritzia emateko sistema bat izatea.

Hori dela eta, ondo egingo lukete erreseina sistema zintzo eta garden batean lan egiten hastea, non denek dakiten beste batzuek zer uste duten. Ideia ona dirudi besteen iritziaren zintzotasunaren erantzule markak egiteko lanean aritzea.

keyboard_arrow_up