NOTICIAS

LIVESTREAM SHOPPING EDO EROSKETAK ZUZENEAN

Livestream shopping (zuzeneko erosketak edo zuzeneko merkataritza) 2022ko joera izango da negozio digitalen munduan. Merkataritza-enpresen eta bezero edo kontsumitzaileen arteko harreman-bide berri bat markatzen duen fenomeno bat da. Txinan bakarrik, dagoeneko 70.000 milioi dolarreko balioa duela kalkulatzen da. Jatorri asiarra du, hain zuzen ere: oso ohikoa da Txinan, Hego Korean, Vietnamen edo Japonian produktu bat erostea edo zerbitzu bat kontratatzea norbait erabiltzen ikusi ondoren. Livestreamingak aukera ematen du ekintza horiek zuzenean ikusteko, saltzen duen markarekin elkarreraginean aritzeko edo look pertsonalizatua eskatzeko. Gizakiok produktuari buruzko informazioa nahi dugu erosi aurretik, jakina den bezala.

Asiako joera hori Europara iristen ari da. Haul hitzak (erakutsi erosi dituzun produktuak) 1.740.000.000 emaitza eman ditu Googlen; unboxing hitzak (enbalajea kentzea), 120.000.000. Zifra horiek agerian uzten dute jendeak bideoan ikusteko duen interesa, erosteko erabakian lagungarri izan dakizkiekeen edo produktu berriak deskubritzen dizkieten aipamenak. Eta nola antola daiteke zuzeneko bat? Bada, erabiltzaileak edo komunitate digital handiak dauden lekuetan. Horregatik, Instagram, Youtube edo Twitch bezalako sare sozialek lan hori errazteko hainbat irtenbide garrantzitsu eskaintzen dituzte. Horrek profil berriak garatzea ahalbidetuko du (zuzeneko bat egitea ez da erraza), baita markek beren produktuak zein onak diren erakusteko modu berri bat esploratzea ere. Oraintxe bertan, pentsatzen dut hau irakurtzen duzuen askorentzat zientzia-fikzioa izan daitekeela fenomeno hau. Baina, noski, mundu guztiak egiten duenean, garaiz ikusi behar zela esango dugu. Gure aroko teletienda da. Orain TVek baino askoz audientzia handiagoak dituzte: sare sozialak.

Izan ere, 3.500 milioi pertsona inguruk, munduko biztanleriaren % 44k, erabiltzen dituzte sareak. Batez beste, kontsumitzaileek egunean bi ordu eta erdi ematen dituzte sare sozialetan, eta online egiten duten guztiaren sarrera dira: albisteak, entretenimendua eta komunikazioa. Orain merkataritza ere barruan dago.

keyboard_arrow_up