NOTICIAS

PATROI ILUNAK

Amazonek, urte askoan aurre egin ondoren, erabiltzaileari Prime zerbitzuan baja ematea zailtzeko ezartzen dituen eredu ilunak ezabatuko dituela dirudi. Web orri askoren DNAn dago portaera baldintzatzea. Batez ere, zerbait saltzen badute. Eredu ilunak deiturikoak dira; kontsumitzailearen psikologian inspiratutako ekintza txikiek -argot ezagunenean, agian, trikimailuak dei geniezaieke- -gure burmuinak dituen joera multzo horrek baldintzatzen digu nola arrazoitu eta erabakiak hartzea- webgune jakin batzuetan denbora edo dirua inbertitzera bultzatzen gaituzte. Web interfazeen diseinuak dira, eta helburu bakarra dute: erabiltzailea hertsatzea eta nahita eta zintzotasun gutxirekin, erosteko erabakia manipulatzea.

Chicago eta Princeton unibertsitateetako ikertzaileek egindako ikerketa batek 11.000 online dendetako 53.000 produktu aztertu ditu. Web multzo honetan 1.818 patroi ilun aurkitu zituzten. Ikertzaileek zazpi motatan multzokatu zituzten ekintza horiek: (1) informazioaren atzerapena (kostu bat, adibidez, erosketa-prozesu luze baten amaieran bakarrik agertzen zaigunean); (2) presaren zentzua (eskaintza bat denboran mugatuz, adibidez); (3) arretatik desbideratzea (iritzia aldatzeko lengoaia bat erabiltzea); (4) babes soziala (produktu jakin bati buruz X pertsonak aldeko iritzia eman dutela esaten dizutenean); (5) stocka agortzea (produktu bat amaitu egingo dela esaten digutenean); (6) akzioak behartu (behar hori gabe eros litekeen zerbaitetarako harpidetzera behartzen zaituztenean); (7) Nabigatzeko zailtasuna (nahita desordenatutako webgunean, bertan galtzeko).

Oso teknika eraginkorrak dira, baina, aldi berean, eztabaida etiko garrantzitsuak. Hori dela eta, mezu hau ez da bere erabilera sustatzeko. Baina bai behintzat, bere existentziaz jakiteko. Batzuetan, kontsumitzaile koherenteak etika egunerokoan adierazten duen enpresei erosi nahi die.

keyboard_arrow_up